Afscheids weekend (helemaal) - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Claartje Stolk - WaarBenJij.nu Afscheids weekend (helemaal) - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Claartje Stolk - WaarBenJij.nu

Afscheids weekend (helemaal)

Blijf op de hoogte en volg Claartje

10 September 2012 | Spanje, Málaga

Ik had me geen betere afscheid kunnen wensen dan die ik deze week heb gehad!
Vrijdag bracht pap samen met Toon en Jet, mam en mij naar Eindhoven airport. Maar voordat we konden gaan, moest ik mijn koffer nog wegen, want mam heeft geen weegschaal. Dus stonden we met z'n allen op de parkeerplaats achter bij mam's huis met een weegschaal en mijn 2 mega bagagestukken. Helaas waren ze te zwaar ondanks dat ik nog zo zorgvuldig heb ingepakt. Daardoor woog onze handbagage dus ietsjes meer dan normaal :D
De reis naar Eh ging goed en we hebben nog wat gedronken en gekletst en toen was het tijd voor het eerst afscheidsmoment. Gelukkig droog gehouden. We vlogen pas om half 7, dus moesten we nog best lang wachten.
Qua reisgenoten hadden mam en ik iets minder geluk, want er bleken dus een paar heel lastige, kleine, jengelende, vervelende kinderen mee te gaan, die hun geluidsorgaan goed hebben uitgetest op hun mede reizigers. Not apreciates!
Toen de langding na bijna 3 tergend langzame uren inging begon het toch flink te kriebelen van de zenuwen. Ik moest ook wel even slikken toen ik Malaga zag. Ik had echt helemaal niet verwacht dat het zo heuvelachtig zou zijn.
De bagage was er snel en we waren ook in zeer korte tijd bij ons Hostal. Deze zat op 3 hoog, dus moest ik de koffer ook naar boven slepen.
Die avond hebben mam en ik een soort van mini tapas tour gedaan en deze hebben we ingewijd met een heel lekker biertje (alhambra) en tapas voor €2! Daar stond ik wel even van te kijken. Verder heel lekker gegeten bij een ander tentje in een steegje en de avond afgesloten met een Aperol Spritz (off course) Malaga centrum is echt heel mooi, maar een echte honinggraat van steegjes, met als gevolg dat we uiteindelijk toch wel een beetje verdwaald waren.
De volgende dag op een heel schattig pleintje super simpel, maar heel lekker ontbeten en zijn daarna met de tourbus door Malaga getourd. We hadden het idee om te gaan shoppen maar het bleek dus een feestdag voor een heilige te zijn, dus alles was gesloten. Uiteindelijk toch nog iets gevonden. Heerlijk gelunched in weer een steegje. Daarna even goed gebruik gemaakt van de siesta zijn daarna via het park naar het strand gewandeld.
Daarna hebben we op weer een ander pleintje heerlijk sangria gedronken, met de kerkklokken op de voorgrond. Hebben die avond heel het centrum afgelopen, op zoek naar het leukste/lekkerste tentje en uiteindelijk toch weer bij het begin uitgekomen. Echt heerrlijk gegeten!
De volgende ochtend wilden we eigenlijk weer naar hetzelfde pleintje om te ontbijten, maar het was helaas gesloten. De buurman daarintegen was wel geopend. Dit was een goede ervaring voor het typische ontbijt hier. Je kon kiezen uit geroosterd brood met jam of churros met een heel dikke chocolademelk om die in te dopen.
Tegen die tijd waren de zenuwen toch al flink hoog opgelopen. We hadden vanuit NL al met het gastgezin gebeld om af te spreken hoe laat we konden komen, maar we waren 1.5 uur te vroeg. Dat terwijl we altijd te laat komen. Uiteindelijk hebben we toch maar aangebeld.
Het is echt een super mooi huis en de mensen bij wie ik woon zijn echt mega aardig. Spreken nauwelijks engels, maar we doen allemaal erg ons best om elkaar te verstaan. Hun kinderen zijn ook super aardig en proberen ons ook heel erg te helpen.
Na veel gestress en spanning ben ik nu een beetje aan het wennen en ik denk dat ik hier een heel goede tijd ga hebben!

  • 10 September 2012 - 21:55

    Marianne Ensink:

    Lieve Claartje, wat ben ik blij iets van je te lezen want ik was zoooooo benieuwd naar je eerste ervaringen. Inmiddels ben je ook op het instituut geweest dus wacht ik vol spanning op het volgende verslag. Zet hem op y muchos besos y saludos.
    Marianne

  • 10 September 2012 - 22:46

    Pa:

    SESSIE,volgens mij ga je het daar helemaal naar je zin krijgenWat een leuk gastgezin en een mooi huis.Hoe was de party vanavond?kus pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claartje

Na een half jaar Spaans leren een hele tijd weer stil gezeten. Maar nu is de reiskoorts weer aangeslagen en leidt het avontuur mij naar hartje Londen.

Actief sinds 17 Aug. 2012
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 7586

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2015 - 02 Februari 2016

Stage in Londen

07 September 2012 - 23 Februari 2013

Taalreis in Malaga, Spanje

Landen bezocht: