Update - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Claartje Stolk - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Claartje Stolk - WaarBenJij.nu

Update

Blijf op de hoogte en volg Claartje

29 November 2012 | Spanje, Málaga

Lang geleden dat ik iets van me heb laten horen, dus een "kleine" update.
De afgelopen weken gaat het erg goed met het Spaans. Heb ondertussen alle 14 tijden behandeld. Nu nog een kwestie van ze uit elkaar houden.
Ook heb ik bijna alle weersomstandigheden hier meegemaakt. Ontbreekt alleen nog sneeuw, maar dat doet het voldoende in de omgeving.
We hebben een enorme storm gehad 2 dagen lang, met onweer, overstromingen, windstoten, mini tornado's op het vliegveld en stroomuitval. Gelukkig zitten wij op de berg, dus bij ons was de schade minimaal, maar in het centrum moesten mensen zich voortbewegen met kano's en vele wegen waren afgesloten vanwege de overstroomde rivieren (die droogstonden toen ik hier arriveerde).
Ook is de herfst hier gearriveerd. Ondanks dat de zon nu eindelijk schijnt, hebben we 5 graden en harde wind. Maar ik mag niet klagen, want we hebben eindelijk een weekend zonder regen gehad.
Maar echt Costa del Sol heb ik nog niet echt gehad. Of in ieder geval niet zoals die normaal is tijdens herfst/winter.
Heb eindelijk een groep mensen ontmoet van bijna gelijke leeftijd, die ook langer blijven dan 2 weken, dus daar doe ik nu veel leuke dingen mee.
Ook is het hier echt een paradijs voor kookfanaten: bijna elke week is er wel een Tapas Wedstrijd of een proeverij van streekproducten.
Zo was er 3 weken geleden een Tapas wedstrijd georganiseerd door een biermerk: Victoria. Dan kon je dus voor €2,50 onder het genot van een Victoria genieten van een tala speciaal ontworpen voor deze wedstrijd. Helaas kwam ik er de op een na laatste dag achter dat deze wedstrijd bezig was, maar heb er gelukkig nog 3 kunnen proeven, en die waren heerlijk.
Nu is er een andere Tapas Wedstrijd die tot 9 december duurt, dus heb alle tijd om ervan te genieten. Tot nu toe heb ik al een favoriet: risotto van champignons ent gamba's en Jámon Íberico en een heerlijk glas wijn.
Helaas blijven niet alle mensen lang, dus vanavond afscheidsetentje van 3 mensen. Is wel jammer, maar ben er nu wel aan gewend.
Over 2.5 weken is het alweer zover, dan is het kerstvakantie en ga ik naar huis. Heb er nu steeds meer zin in om iedereen weer te zien, ook al voel ik me steeds meer Spaans.
Ook al zit ik dan in Spanje, dat betekent niet dat ik Sinterklaas ga overslaan. De goedheiligman komt tenslotte hiervandaan. En omdat 6 en 8 hier in Spanje feestdagen zijn, heb ik al weekend vanaf woensdagmiddag. Dat betekent dus een weekend van Tapas en pepernoten.
Dit weekend met een groep naar Marokko, dus jullie zullen snel weer iets van me horen.

  • 29 November 2012 - 14:53

    Natasja:

    Hoi Claartje
    Fijn om weer een stukje van jouw te mogen lezen. En natuurlijk fijn dat je het zo goed naar je zien hebt en dat je want vrienden hebt leren kennen die wat langer blijven. Elke keer afscheid nemen is ook niet leuk!
    En dan van het weekend een paar dagen naar Marokko, geniet ervan! Wat een leuke uitstapjes allemaal. Je hebt er strakjes weer heel wat ervaringen en indrukken bij!
    Tot horens

    Groetjes Natasja

  • 03 December 2012 - 12:47

    Marianne:

    Lieve Clara,

    Leuk, dit verslag, en ik ben erg benieuwd naar je Spaans. Ik verheug me er al op om samen met je te kunnen oefenen.
    Wel jammer dat het weer zo slecht is. Nou hier niet veel beter hoor. Vanmorgen zelfs de eerste sneeuw!
    Geniet van al je uitstapjes en wat leuk dat je nu meer leeftijdsgenoten om je heen hebt.
    Welke nationaliteiten hebben zij?
    Nou, tot snel hier in Holland en geniet nog maar van de lekkere tapas.

    Muchos besos, Marianna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claartje

Na een half jaar Spaans leren een hele tijd weer stil gezeten. Maar nu is de reiskoorts weer aangeslagen en leidt het avontuur mij naar hartje Londen.

Actief sinds 17 Aug. 2012
Verslag gelezen: 643
Totaal aantal bezoekers 7574

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2015 - 02 Februari 2016

Stage in Londen

07 September 2012 - 23 Februari 2013

Taalreis in Malaga, Spanje

Landen bezocht: