Naar de IKEA en terug - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Claartje Stolk - WaarBenJij.nu Naar de IKEA en terug - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Claartje Stolk - WaarBenJij.nu

Naar de IKEA en terug

Blijf op de hoogte en volg Claartje

01 September 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

We zijn nu anderhalve week in Engeland en we hebben eindelijk een huis gevonden. Het is een schattig huisje in een super rustige buurt, namelijk East Acton. Het is in zone 2, dus echt nog het centrum, maar ook weer niet.
Het is voor mij ongeveer 15 minuten van deur tot deur en voor de jongens ongeveer 20. Dus ideaal.
Ik zal een paar foto's toevoegen, helaas zijn dit nog de foto's van het huis de dag dat we erin kwamen wonen, best leeg dus.

Het enige wat er in de kamer was, waren een bed, kast, stoel en een bureau. Dit betekende dus dat we naar de IKEA moesten om spullen te halen. Het was een heel gedoe om daar te komen, maar liefst met drie verschillende bussen, maar was wel leuk om London eens te zien van boven de grond, i.p.v. de hele tijd de donkere tunnels van de Underground.
Aan het einde van de dag kwamen we thuis met drie grote IKEA tassen vol, drie wasmanden en drie prullenbakken. Maar wel zeer geslaagd.

Gisteren was de eerste werkdag met de Head Chef, Rhiannon Ball.
De heren (Slovenen i.p.v. Russen) hadden een hele week vrij spel gehad en dat was te merken. Geen voorbereidingen, geen voorraad en een grote puinzooi. En woest dat ze was.
Moet je je even voorstellen: klein Engels vrouwtje van begin 30 met rood haar, dat haar mannetje staat tegenover twee grote Sloveense kerels. Geniaal. Zo mak als schaapjes waren ze op het eind. Ze waren eerst nog aan het tegensputteren en schelden, maar na een tirade van haar die bijna twee uur duurde zeiden ze alleen nog maar Yes Chef. Nou daar kan ik wat van leren :D

Was wel fijn werken. Vorige week moest ik om de zoveel tijd vragen of ik nog wat kon doen, gisteren zei Rhiannon: "Pak maar een lijst en schrijf op wat je denkt nodig te hebben voor je afdeling (koud)". Uiteindelijk een heel A4'tje vol, maar kon wel gewoon de hele dag laten zien dat ik toch wel redelijk kan koken. Was echt heel fijn.

Het enige nadeel van ons huisje (soort van Harry Potter huisje, met kast en al), is dat we pas 9 september internet hebben. Dit betekent dus dat ik, zoals vandaag, op mijn vrije dag de hele tijd internet zit te "stelen" in een soort van Starbucks winkel. Niet echt stelen, maar je mag internet hebben als je wat te drinken koopt. Dus ik ziet hier van 's ochtends vroeg tot 20.00 's avonds, met steeds maar 1 espresso op een hele dag (espresso kost hier maar 1 pond, dus dat is het goedkoopst). Weet niet of ze het prettig vinden, maar ik vind het ideaal :D

Verder is het weer nog steeds verschrikkelijk. Gister ochtends had ik de vroege shift, begon het te onweren precies op het moment dat ik de deur uitstapte. Ergste is dat ik nog steeds geen paraplu heb gekocht. Te eigenwijs. Ga ik vandaag toch maar eens doen, want het regent al sinds gisteren non stop.

Dat was de up-date tot nu toe, best lange mail. Foto's volgen nog. Tot het volgende verslag ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claartje

Na een half jaar Spaans leren een hele tijd weer stil gezeten. Maar nu is de reiskoorts weer aangeslagen en leidt het avontuur mij naar hartje Londen.

Actief sinds 17 Aug. 2012
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 7569

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2015 - 02 Februari 2016

Stage in Londen

07 September 2012 - 23 Februari 2013

Taalreis in Malaga, Spanje

Landen bezocht: