De kapper - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Claartje Stolk - WaarBenJij.nu De kapper - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Claartje Stolk - WaarBenJij.nu

De kapper

Blijf op de hoogte en volg Claartje

31 Oktober 2012 | Spanje, Málaga

Vandaag moest ik er na lang uitstellen toch aan geloven. Ik moet naar de kapper.
Na aan mijn familie gevraagd te hebben waar ik het beste naartoe kan gaan, zijn we er na een discussie toch uitgekomen dat ik naar A&A ga.
Na school heb ik nog even aan de leraren gevraagd hoe ik het beste kan zeggen hoe ik mijn haar wil, en toen ben ik moet volle moed naar A&A gegaan.
Toen ik daar aankwam werd ik ontvangen door een klein, lelijk Spaans mannetje, die er nogal verveeld uitzag. Na wat gestotter en geworstel met de werkwoorden heb ik weten te vragen of het uitkwam om nu geknipt te worden en hoe ik het ongeveer wil.
Geen probleem, kon meteen gaan zitten. Haren werden even snel gewassen en op naar de stoel.
Na een voorgedaan te hebben hoe ik het meestal mijn haar heb, is hij begonnen met knippen. Niet rustig, maar alsof hij even snel zijn heg moest snoeien. Ik heb bijna mijn ogen dichtgedaan, want hij pakte gewoon steeds plukken haar en knipte dat af. Ik was dan ook binnen 5 min klaar.
Maar tot mijn grote geluk (en verbazing) zit het zoals normaal, was het veeeeel sneller, en nog eens veel goedkoper.
Oftewel weer een ervaring rijker hier in Spanje: naar de kapper, knippen en wassen, in 5 min en voor maar €16 euro.
Wie had dat gedacht!!

  • 31 Oktober 2012 - 18:54

    Natasja:

    Krijgen wij het resultaat ook nog te zien????

  • 31 Oktober 2012 - 19:48

    Claartje Stolk:

    Nee, krijgen jullie niet te zien :P

  • 01 November 2012 - 09:09

    Ome Ot:



    Ook niet alleen ome Ot?

  • 01 November 2012 - 09:43

    ClaartjeStolk:

    Sorry oom ot, u ook niet. Zou niet eerlijk zijn voor de anderen :)

  • 16 November 2012 - 11:20

    Jet:

    Ha Claartje,

    Altijd leuk, kappers in Zuid-Europa. Zijn stug haar gewend en kunnen met dat haar van ons toveren!
    Ben een keer in Madrid naar de kapper geweest, vrouwen moesten naar boven.... Behalve knippen werden daar ook meteen de benen geschoren!!! Echt je weet niet wat je dan ziet, allemaal dames met de rokken omhoog en de kapsters op de knieen. Niet echt ergonomisch maar wel mooi twee vliegen in een klap.

    Hug,
    Jet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claartje

Na een half jaar Spaans leren een hele tijd weer stil gezeten. Maar nu is de reiskoorts weer aangeslagen en leidt het avontuur mij naar hartje Londen.

Actief sinds 17 Aug. 2012
Verslag gelezen: 996
Totaal aantal bezoekers 7559

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2015 - 02 Februari 2016

Stage in Londen

07 September 2012 - 23 Februari 2013

Taalreis in Malaga, Spanje

Landen bezocht: