Het regenseizoen is begonnen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Claartje Stolk - WaarBenJij.nu Het regenseizoen is begonnen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Claartje Stolk - WaarBenJij.nu

Het regenseizoen is begonnen

Blijf op de hoogte en volg Claartje

25 Augustus 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Jawel hoor. Na twee dagen perfect weer is het regenseizoen dan toch echt begonnen hier. Het regent nu al bijna drie dagen non-stop. En dan niet een beetje, maar gewoon echt flink.
Past wel een beetje bij mijn huidige humeur. Het huizen zoeken wordt steeds moeilijker en het lijkt erop dat ook de eigenaren ons steeds meer proberen te kutten (sorry voor mijn taalgebruik). De details over de betalingen veranderen steeds, dan weer met schoonmaakkosten, zonder, veel deposit of toch huur - een deel van de deposit. Om gek van te worden. En dan de agents die zeggen: "Wel snel beslissen, want vandaag komen er weer 20 mensen kijken".
Inmiddels zijn we verhuisd van het hostel in Borough naar een hostel bij Shepherd's Bush, letterlijk om de hoek van mijn hotel, dus dat betekent dat ik toch nog een beetje op tijd kan slapen.
Gisteren was mijn eerste werkdag en die is me toch een beetje tegengevallen. Er werken alleen maar Russen en Polen in de keuken, dus ik denk dat ik dat aan het eind van deze 5 mnd beter spreek dan Engels. Maar de meeste zijn heel aardig, maar er is een heel rare rangorde. De Poolse heren zijn echt letterlijk een soort van slaafjes. De Russen (en ook de chef's) schreeuwen de hele tijd naar hun, schelden, gaan niet aan de kant, etc. Ze maken zelfs je werkplek voor je schoon en zijn je dankbaar als je even aan de kant gaat. Absurd.
Verder zijn de gerechten die worden gemaakt (niet dat ik dat nu al mag doen) echt heel gaaf. Echt heel veel rock in verwerkt, zowel als in opmaak als ik smaken. Echt een beetje 60's en 70's.
Vandaag heb ik een late shift, dus is echt even kijken hoe druk het is. Ik werk weer met dezelfde mensen, dus hopelijk is de sfeer iets beter dan gisteren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claartje

Na een half jaar Spaans leren een hele tijd weer stil gezeten. Maar nu is de reiskoorts weer aangeslagen en leidt het avontuur mij naar hartje Londen.

Actief sinds 17 Aug. 2012
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 7525

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2015 - 02 Februari 2016

Stage in Londen

07 September 2012 - 23 Februari 2013

Taalreis in Malaga, Spanje

Landen bezocht: