5 weken na vertrek - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Claartje Stolk - WaarBenJij.nu 5 weken na vertrek - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Claartje Stolk - WaarBenJij.nu

5 weken na vertrek

Blijf op de hoogte en volg Claartje

16 Oktober 2012 | Spanje, Málaga

Ik weet dat ik lang niet meer geschreven heb, maar het is er gewoon niet van gekomen.

Het leren van de taal gaat goed. Het is vele malen lastiger dan dat ik op het begin gedacht had, en nu ik al die verschillende tijden leer, duurt elke zin ontzetten lang. Want voordat ik heb uitgevogeld welke tijden en uitgangen ik moet gebruiken zijn we 5 min verder. Meestal heb ik daar geen puf meer voor na school dus dan zeg ik het zoals ik denk dat het moet. Vind het heel sympathiek dat mijn familie me niet uitlacht, want ik denk dat ik soms heel domme dingen zeg. Maar, ik zit nu in leven A2 3e module, dus waarschijnlijk spreek ik de taal beter dan dat ik zelf denk.
Tot nu toe nog geen nieuwe kamergenote, dus ben benieuwd of die nog gaat komen. Waarschijnlijk niet.

2 weken geleden was mam op reis samen met Rolant. En niet zomaar een reis, nee, een rondreis op de motor door Spanje. Ze hadden wel het slechte weer meegebracht! Maar ondanks het slechte weer, waren het wel 2 hele leuke dagen.
De lucht zag er wel steeds dreigend uit, maar het was heel warm en de regen bleef uit.
Op donderdag kwamen mam en R en we hebben een heel gezellige avond gehad. Toen we net terug naar huis wilden gaan begon het met regenen. En dan niet van die miezer regen die we vaak in NL hebben. Nee. Het kwam er echt met bakken uit, maar het duurde gelukkig niet zo lang. Toen ik thuis kwam was het alweer droog.
Toen Adrea en ik naar school gingen de volgende dag, vroeg Alfonzo of we een paraplu nodig hadden. Nee, die hadden we niet nodig -,-' Dat hebben we geweten ook. We waren net Calle Chopera uit en het begon me toch te hozen! Binnen 2 minuten stonden de straten onder water en het was aan het onweren. Zomaar uit het niets! Ontzettend veel water.
Later vroeg ik aan mijn familie of het hier vaak regende. Dat doet het dus niet. Vorig jaar heeft het 3 dagen geregend, maar dan net zoals nu.
Gelukkig hadden we geen schade, maar de straat die ik altijd neem op weg naar school, was helemaal ingezakt. Zijn ze nu nog steeds mee bezig, maar ook dat is normaal. Hier in Spanje gaat alles muy tranquillo.
Ondanks de regen hebben we vrijdag toch wel veel bezichtigd in Malaga. Onder andere de Kathedraal en het Carmen Thyssen Museum. Beide zijn zeker een aanrader als je ooit hier naartoe wilt komen.

Vorige week zondag was de voetbalwedstrijd Barcelona-Madrid en ik heb nog nooit zo'n wedstrijd meegemaakt. Je kunt wel merken dat de Spanjaarden gek zijn op voetbal.
We waren door de ouders van Valerie (zij wonen naast ons) uitgenodigd om bij hen voetbal te komen kijken. Dat aanbod slaan we natuurlijk niet af.
Het was een hele happening. De moeder van Valerie had alle tafels vol met hapjes en de hele familie zat allemaal in een hoek om een enorme tv, in spanning te wachten op het begin van de wedstrijd. Andrea en ik zaten op de bank, te luisteren naar de voorspellingen van de familie. Natuurlijk zei iedereen: Madrid gaat winnen.
Voordat de wedstrijd begon waren ze druk, maar toen de wedstrijd eenmaal begon, kon je de spanning voelen toenemen. Het is logisch dat als je fan bent van voetbal, je jezelf wel eens een beetje laat gaan bij een overtreding ofzo, maar hier. Het is eigenlijk met geen woorden te beschrijven. Elke keer als iemand van Madrid viel, was het OVERTREDING! En elke keer als iemand van Barcelona viel, was het terecht. Maar als dan Madrid een overtreding had gemaakt, was de scheids blind, partijdig en ontzettend dom. De commentatoren waren partijdig omdat ze uit Barcelona kwamen, en als er een goal was voor Barcelona, was het volledig onterecht. Maar als Madrid een goal had gemaakt, dan was er een staande ovatie, alle familieleden schreeuwend van goedkeuring en helemaal blij.
Je kunt je voorstellen dat Andrea en ik best wel overrompeld en met fascinatie op de bank zaten.
De vader van Valerie had een mega pan met paella gemaakt en die was echt goddelijk. Wat jammer was, was dat we voor de tv aten (eigenlijk wel logisch en te verwachten) in plaats van met de hele familie aan tafel. Maar dit was ook zeer gezellig.

Afgelopen weekend ben ik in Nederland geweest, om mama haar 50ste verjaardag te vieren. Was echt heel fijn om weer in NL te zijn, maar wat was het koud! Ik in t-shirt en dunne trui. Brrr.
Vrijdag was het feest echt heel gezellig. Was leuk om al die mensen weer te zien en de catering was heerlijk. En natuurlijk een nougatine taart van De Rouw. Zaterdag hadden we een lekker rustige dag, en hebben toch een rare film gekeken. Kan het nog steeds niet zo goed plaatsen waar het nou precies over ging.
We zijn met opa, oma en nath naar Circo Circolo geweest en dat was ook heel gezellig. Heel mooie voorstelling.
Zondag heb ik pap en groot en grootvader weer gezien, en dat vond ik echt heel fijn. Met Groot en Grootvader heb ik veel briefcontact (wat ik echt heel leuk vind) maar toch fijn om ze weer even te zien. Ook was het super om pap weer te zien!

Nu ben ik weer in Spanje, hard bezig met school, maar ik vind het nog altijd even leuk. Maar dan veel moeilijker.
De reis ging goed, alhoewel ik wel lang heb gewacht op het vliegveld. Was 2 uur van tevoren op Eh, maar was binnen een kwartier door de douane heen. Heel leuke film gezien, alhoewel ik soms niet veel heb gehoord. We hadden 4 baby's aan boord. En die hebben de hele vlucht, 2.35 uur, gehuild. Soms allemaal tegelijk of elkaar afwisselend :(
Maar eenmaal weer hier thuis, in Spanje, vond ik het ook weer heel fijn om weer hier te zijn.
Hoe zal dat gaan in februari?

P.s Tante Ploon: hoop dat dit het niet schrijven weer heeft goedgemaakt :)

  • 17 Oktober 2012 - 12:54

    Ome Ot:

    Espero que pronto te acostumbras!

    tío Ot

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claartje

Na een half jaar Spaans leren een hele tijd weer stil gezeten. Maar nu is de reiskoorts weer aangeslagen en leidt het avontuur mij naar hartje Londen.

Actief sinds 17 Aug. 2012
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 7530

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2015 - 02 Februari 2016

Stage in Londen

07 September 2012 - 23 Februari 2013

Taalreis in Malaga, Spanje

Landen bezocht: